iliadas photo

HQ CELEBRITY PICTURES OF FAMOUS ACTRESSES, SINGERS, MODELS , ATHLETES & MUCH MORE
 
ΦόρουμΦόρουμ  ΠόρταλΠόρταλ  ΑναζήτησηΑναζήτηση  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  
To Forum μεταφέρεται για καλύτερη παρουσίαση των φωτογραφιών του
σε ιδιόκτητη ιστοσελίδα.
Θα το βρείτε στο

Μοιραστείτε | 
 

 Η μεταβατική λύση... (Bιοκαύσιμα)

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
palaiohelen
Elit Member
Elit Member
avatar

Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 3430
Ηλικία : 35
Περιοχή : B612
Χρώμα Ματιών : Γαλανά
Απασχόληση : Συλλέκτης Στιγμών
Reputation : 15
Points : 2609054
Registration date : 21/10/2007

ΔημοσίευσηΘέμα: Η μεταβατική λύση... (Bιοκαύσιμα)   Τρι 4 Μαρ - 2:15



Η χρήση των βιοκαυσίμων είναι μια καλή ενδιάμεση λύση, που θα συμβάλει στην τεχνολογική προετοιμασία της οδού για πιο προηγμένες εξελίξεις, όπως το υδρογόνο.

Με τον όρο «βιοκαύσιμα» περιγράφουμε την ύλη, που προέρχεται από φυτικά προϊόντα, και όχι από ορυκτές ύλες, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Η ανάμειξή τους με αυτά σε κατάλληλα τροποποιημένους κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεισφέρει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Αυτός είναι και ο λόγος της «προαγωγής» τους τα τελευταία χρόνια από «περιθωριακή» εναλλακτική λύση σε ζήτημα της περιβαλλοντικής μας επικαιρότητας. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιοποιημένα στοιχεία, σχεδόν το 22% των ετήσιων εκπομπών στους ουρανούς της Ευρώπης προέρχεται από τα οχήματα και τις μεταφορές. Η μείωσή τους μόνο κατά 1% θα λιγοστέψει τα επόμενα χρόνια τους ρύπους στην ατμόσφαιρα της γηραιάς ηπείρου κατά 500 εκατ. τόνους.

Η εξέλιξη κινητήρων που καίνε και βιοκαύσιμα (αιθανόλη με βενζίνη, βιοντίζελ με πετρέλαιο) συμπεριλήφθηκε έτσι, με τη θέσπιση κινήτρων, στις προτάσεις της ΕΕ προς τους κατασκευαστές, προκειμένου οι τελευταίοι να κατορθώσουν τα επόμενα χρόνια να περιορίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων τους σε 120-130 γρ. ανά χιλιόμετρο. Η χρήση τους επιβλήθηκε σε επίπεδα της τάξης του 5,75% για το 2010 και 10% για το 2020.

Η ανταπόκριση...

Από το Δεκέμβρη του 2004, η Saab ανέπτυξε για ορισμένα από τα μοντέλα της την τεχνολογία Biopower, που στηρίζεται στην καύση αιθανόλης E85 (85% αιθανόλη και 15% βενζίνη), παραγόμενης από τη διύλιση αγροτικών σοδειών και βιομαζών.

Αναφορικά με το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η καύση αιθανόλης κυβερνάται από τους ίδιους φυσικούς νόμους, που διέπουν την καύση των πετρελαιοειδών. Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε απελευθέρωση του διοξειδίου του άνθρακα ως συνέπεια της ανάφλεξης, υπάρχει όμως μια ειδοποιός διαφορά: H καύση της αιθανόλης ανακυκλώνει στην πραγματικότητα το διοξείδιο του άνθρακα, καθώς το ποσοστό αυτό ήδη έχει απομακρυνθεί από την ατμόσφαιρα με τη φωτοσύνθεση κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του φυτού.

Σημαντική ήταν η βοήθεια που αποκόμισε από τη General Motors Βραζιλίας, όπου αναπτύχθηκε το καύσιμο Ε100, το οποίο αποτελείται 100% από αιθανόλη, που παράγεται από ζαχαροκάλαμα.

Το παράδειγμα των Σουηδών ακολούθησαν, βέβαια, και οι άλλοι κατασκευαστές, δημιουργώντας τους δικούς τους τομείς έρευνας και εξέλιξης. Έτσι, η Οpel παρουσίασε το Vectra FlexPower, ο 2λιτρος κινητήρας του οποίου μπορεί να κάνει χρήση βιοαιθανόλης, σε οποιαδήποτε αναλογία μείξης με βενζίνη.

Παράλληλα, η Ford Ευρώπης έχει εξελίξει μια νέα γενιά κινητήρων βενζίνης, που χωρίς καμία τροποποίηση μπορούν να δεχθούν βιοκαύσιμο. Ως το τέλος του 2010, η Peugeot θα έχει διαθέσιμη μια έκδοση του «308», με 2λιτρο κινητήρα BioFlex, που θα καίει αιθανόλη.

Πριν από λίγες ημέρες, η Daimler AG υπέγραψε υπόμνημα συνεργασίας με τις εταιρείες Archer Daniels Midland και Bayer CropScience, με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων για τη δυνατότητα παραγωγής βιοντίζελ από το φυτό Jatropha.

Η αμφισβήτηση

Με τη δρομολόγηση όλων αυτών και το αναζωπυρωμένο ενδιαφέρον των αγροτών, κυρίως, από τις αναπτυσσόμενες χώρες, προήλθαν και οι πρώτες φωνές αμφισβήτησης: Oι εκθέσεις του ΟΗΕ και του ΟΟΣΑ έδειξαν πως η αυξημένη ζήτηση για βιοκαύσιμα θα δημιουργήσει και την ανάγκη καλλιέργειας μεγάλων εκτάσεων.

Αυτό σημαίνει πως οι τιμές των γεωργικών προϊόντων μελλοντικά θα παρουσιάσουν άνοδο, με οικονομικές συνέπειες και υψηλό κοινωνικό κόστος για όλους. Επίσης, τα φυτοφάρμακα και τα λιπάσματα που θα χρησιμοποιηθούν για την καλλιέργεια των βιοκαυσίμων θα επηρεάσουν δυσμενώς τον υδροφόρο ορίζοντα και την τροφική αλυσίδα.

Σημειώνεται ακόμα πως τα βιοκαύσιμα θα περιορίσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το πολύ κατά 3%, με παράλληλα δυσανάλογα υψηλό κόστος, που θα δυσαρεστήσει τους καταναλωτές. Οι ΗΠΑ επενδύουν επτά δισ. δολάρια κάθε χρόνο στην προώθηση βιοαιθανόλης, με την εξοικονόμηση κάθε τόνου διοξειδίου του άνθρακα να κοστίζει 500 δολάρια.

Στην ΕΕ το κόστος αυτό είναι έως και δέκα φορές μεγαλύτερο. Ο ΟΟΣΑ τόνισε επίσης ότι η ανάγκη για επέκταση των ενεργειακών καλλιεργειών θα οδηγήσει σε αποψίλωση δασών. Η έκθεση του ΟΗΕ ανέφερε ως παράδειγμα τις χώρες της Ινδονησίας και της Μαλαισίας, στις οποίες τεράστιες εκτάσεις ζούγκλας θυσιάζονται για την παραγωγή φοινικέλαιου.

Σε όλα τα παραπάνω εμπεριστατωμένη απάντηση δεν έχει ακόμη δοθεί, ωστόσο στα τέλη του περασμένου Σεπτέμβρη η ΕΕ έσπευσε να υπεραμυνθεί των επιλογών της. Στο κάτω κάτω, για τις επόμενες δεκαετίες κι ώσπου να επικρατήσει μια καθαρότερη μορφή ενέργειας, τα βιοκαύσιμα θα έχουν θετικό ρόλο στον αγώνα κατά της ρύπανσης...

Το ελληνικό σκηνικό

Σε δεκατρείς εταιρείες, από τις οποίες οι δέκα με εγκαταστάσεις παραγωγής στη χώρα μας και οι τρεις εισαγωγικές, κατανεμήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης την περασμένη χρονιά η ποσόστωση για τη διάθεση των 114.000 χιλιολίτρων αποφορολογημένου βιοντίζελ.

Συνολικά, στην πρόσκληση είχαν ανταποκριθεί είκοσι τρεις επιχειρήσεις, από εταιρείες πετρελαιοειδών ως κλωστοϋφαντουργικές, με αιτήσεις που έφθαναν στα 750.000 χιλιόλιτρα. Αυτές που πήραν το πράσινο φως ήταν: Eκκοκιστήρια-Kλωστήρια B. Eλλάδος, ETB Bιοκαύσιμα, Παύλος N. Πέττας, Bιοντίζελ EΛΠE, Biodiesel AE, Vert Oil, Agroinvest, Staff Colour-Energy, EΛBI-Eλληνικά Bιοπετρέλαια, Eλίν Bιοκαύσιμα, MIL Oil Hellas, DP Lubrificanti SLR και Bιοενέργεια Παπαντωνίου.

Αποδέκτες -έχοντας άδεια διύλισης και εμπορίας- ήταν τα ΕΛΠΕ, η Motor Oil, η Shell Hellas AE και η Μamidoil-Jetoil AE. Τα ΕΛΠΕ δεσμεύτηκαν να δεχθούν 82.100 χιλιόλιτρα βιοντίζελ και η Motor Oil 29.500, η Shell Hellas 2.000 και η Mamidoil-Jetoil AE 400 χιλιόλιτρα είχαν την ευθύνη να τα αναμείξουν στη συνέχεια με το συμβατικό πετρέλαιο κίνησης.

Ωστόσο, έως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, η κατανομή για το 2008 δεν είχε ακόμη πραγματοποιηθεί, ενώ έπρεπε με βάση την ισχύουσα νομοθεσία να έχει εξαγγελθεί από τον Απρίλιο του 2007. Το σύνολο της παραγωγής φέτος αναμένεται να αυξηθεί στα 140.000 χιλιόλιτρα.

Ναι, μεν, αλλά...

Η χώρα μας είναι αρκετά πίσω στην υπόθεση των βιοκαυσίμων, που κερδίζει έδαφος στις Σκανδιναβικές χώρες και στις ΗΠΑ, ενώ ελάχιστα αυτοκίνητα που καίνε βιοκαύσιμα κυκλοφορούν στους δρόμους μας.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες ο Επίτροπος Περιβάλλοντος της ΕΕ κ. Δήμας επέπληξε την Ελλάδα, κατηγορώντας τις κρατικές υπηρεσίες της για αδιαφορία στην προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής μόλυνσης, με αποτέλεσμα την αντίδραση του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Την ίδια στιγμή, στην πατρίδα μας οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τις μεταφορές και τα οχήματα είναι διπλάσιες από εκείνες της Ευρώπης, φθάνοντας στο 40% των συνολικών.

autobild.gr
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://palaiohelen2.spaces.live.com/
MaGDaLenA
Vip Member
Vip Member
avatar

Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 515
Ηλικία : 35
Περιοχή : Σπάρτη
Χρώμα Ματιών : Πράσινο
Απασχόληση : Γεωπονος
Reputation : 0
Points : 998948656
Registration date : 11/05/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Η μεταβατική λύση... (Bιοκαύσιμα)   Κυρ 11 Μαϊος - 4:23

Στο τέλος θα έχουμε φθηνά καύσιμα αλλά δεν θα έχουμε να φάμε ... ότι και να κάνει κανείς η οκά τετρακόσια.

_________________
Όταν ακούς ότι μολύνεται ο πλανήτης Γη να λες:"Μα τους ηλίθιους, δεν μπορούν να κάνουν κάτι;" Εννοώντας ανθρώπους σαν εσένα.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://iliadasphoto.grafbb.com/
Ioanna
Junior Member
Junior Member
avatar

Θηλυκό
Αριθμός μηνυμάτων : 58
Ηλικία : 38
Περιοχή : Λάρισα
Reputation : 0
Points : 0
Registration date : 02/06/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Η μεταβατική λύση... (Bιοκαύσιμα)   Δευ 2 Ιουν - 9:25

Έχει να γίνει στο μέλλον...για τα βιοκαύσιμα...ήδη έχουν ξεκινήσει τα πρώτα παρατράγουδα!
scratch
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Η μεταβατική λύση... (Bιοκαύσιμα)
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
iliadas photo :: ΚΟΥΒΕΝΤΟΥΛΑ :: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ-
Μετάβαση σε: